کارورزی۴ با محور درس پژوهی ضرب اعداد یک رقمی در یک رقمی پایه سوم ابتدایی |
کد مقاله : 1198-NKN |
نویسندگان |
فاطمه منوچهری *1، مبینا قلندری2، مائده معظمی3، زینب خاشی نژاد2، مرضیه مرادی3 1دانشگاه فرهنگیان استان گلستان/پردیس امام خمینی(ره)/گرگان/رشته علوم تربیتی آموزش ابتدایی 2پردیس امام خمینی(ره) گرگان/رشته علوم تربیتی آموزش ابتدایی 3پردیس امام خمینی(ره)گرگان/رشته علوم تربیتی آموزش ابتدایی |
چکیده مقاله |
یکی از راهکارهای عملیاتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش محوری و ایجاد شبکه های فعال پژوهشی در نظام تعلیم و تربیت است تا نظام آموزشی با تحولات جهانی در عرصه های علمی و فناوری و.. همگام باشد این راهکار نیازمند معلمانی خردمند خلاق و نوآوری است که روحیه کنجکاوی و پژوهشگری داشته باشند و از روش های نوین در فرایند یاددهی یادگیری استقبال کنند تا بتوانند دانش آموزانی پژوهشگر تربیت نمایند یکی از روش هایی که امروزه اکثر نظام های آموزشی دنیا بر آن متمرکز شدهاند فرایند درس پژوهی است که موجب پرورش حرفهای معلم می شود لذا در این طرح از کارورزی با گروه درس پژوه به بررسی مبحث ضرب اعداد یک رقمی در یک رقمی از کتاب ریاضی سوم ابتدایی پرداختیم و پس از تشکیل جلسات متعدد با گروهمان نقشه ذهنی محتوا را طراحی کردیم و سپس طرح درس مان را نوشته و در گروه آن را ارزیابی کرده و پس از رفع اشکال طرح درس را به اجرا در آوردیم و در نهایت به نقد و تحلیل در گروه پرداخته و نواقص کار را اصلاح کردیم و طرح درس را دوباره اجرا کردیم در پایان گزارشی از تمام مراحل نوشته شد. |
کلیدواژه ها |
درس پژوهی، کارورزی،ضرب اعداد یک رقمی در یک رقمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |