چگونه توانستم مشکل اضطراب مهرسا دانش آموز کلاس اول دبستان را برطرف کنم |
کد مقاله : 1196-NKN |
نویسندگان |
ساجده فرهنگ نیا *1، کلثوم غلامی اندراتی2، مبارکه نوروزی3 1دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی 2عضو هئیت علمی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان 3دانشجوی کارشناسی ابتدایی |
چکیده مقاله |
اگرچه برخی از ترس ها و اضطراب ها در دوران کودکی به عنوان بخشی از تحول بهنجار کودک محسوب می شوند، اما برخی از مشکلات اضطرابی در طول زمان نسبتا پایدارند و اثرات منفی در عملکرد اجتماعی و تحصیلی کودکان برجای می گذارند. هدف این پژوهش از بین بردن اضطراب مهرسا دانش آموز کلاس اول بود. برای گردآوری اطلاعات از روشهای مشاهده، مصاحبه با مادر و معلم همچنین پرسشنامه پرسشنامه علائم مرضی کودکان CSI4) ( که توسط معلم دانش آموز اجرا شد، استفاده شد. نمره اضطراب فراگیر کودک در این پرسشنامه بالاتر از خط برش محاسبه گردید. راهکارهای متنوعی مانند نشاندن دانش آموز میز جلو، نماینده کردن او و تشویق و تحسین دانش آموز برای عملکرد او در کلاس انجام شد. پس از چند جلسه اضطراب کودک کاهش یافت به طوری که رفتار کودک در کلاس مانند شرکت در فعالیت های کلاسی و پاسخگویی به درس بهبود یافتند و عملکرد تحصیلی نیز پیشرفت چشمگیری داشت. |
کلیدواژه ها |
اضطراب، کلاس اول، پیشرفت تحصیلی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |