چگونه توانستیم مشکل بلد نبودن جدول ضرب دینا دانش‌آموز پایه ششم را حل کنیم.
کد مقاله : 1194-NKN
نویسندگان
عارفه طبرسا *1، نفیسه فروهرنیا2
1دانشجو
2آموزگار، مدرسه هاجر، گرگان، ایران
چکیده مقاله
ریاضیات با زندگی ما و به طور کلی با جهان اطراف ما عجین شده است. همچنین مفاهیم ریاضی یکی از اثربخش‌ترین مواد آموزشی است. عملیات ضرب نیز یکی از مفاهیم اساسی و کاربردی ریاضی در دوران ابتدایی است که تدریس آن کمی مشکل‌تر از مفاهیم جمع و تفریق می‌باشد. اما دغدغه‌ی هر آموزگار حرفه‌ای محقق ساختن اهداف آموزشی است. برای اینکار باید با فراگیران و سبک یادگیری آنان، اهداف و روش‌های آموزشی، آسیب‌ها و خلاءهای درسی به خوبی آشنا باشند.
این‌جانب عارفه طبرسا دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان گرگان به همراه خانم نفیسه فروهرنیا معلم پایه ششم مدرسه هاجر گرگان با مشاهده‌ی دینا، دانش‌آموزی که در پایه‌ی ششم جدول ضرب بلد نیست، مضطرب و کم‌اعتمادبه‌نفس و کم‌توجه و حواس‌پرت و کم‌حرف و کندنویس است و در اکثر دروس عملکرد ضعیفی دارد تصمیم‌ گرفتیم در یادگیری جدول ضرب به او کمک کنیم. تلاش ما در جهت یاددهی مفهوم ضرب، توجه به سبک یادگیری و علاقه‌ی دانش‌آموز و تمرین و تکرار بوده است.
با تلاش فوق توانستیم مشکل بلد نبودن جدول ضرب را تا حد خوبی برطرف کنیم و در حد تلاش خود مشوق وی در آموزش ریاضی باشیم.
کلیدواژه ها
جدول ضرب، ریاضی، دانش اموز و سبک‌های یادگیری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر