بررسی دو اصل روشهای خلاقانه در تدریس و توجه به ساحتهای ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در قالب گزارش کارورزی4- دبیری ریاضی |
کد مقاله : 1193-NKN |
نویسندگان |
محمدمهدی دزیانیان * دانشگاه فرهنگیان/پردیس آیت الله خامنهای |
چکیده مقاله |
کارورزی ۴ که در بستر فرایند درس پژوهی باید اجرا شود و فرصت بسیار مغتنم در جهت سنجش مهارتهای خود در تدریس، کلاسداری و ... و افزایش تجربیات گرانبها برای دوران معلمی بود. اما آنچه که در کارورزی ۴ بنده فراگرفته و سعی دارم در دوران خدمتم آن را سرلوحه کار خود قرار دهم توجه به دو اصل و رکن مهم در تدریس است. اصل اول را میشود به عنوان تدریس خلاقانه نام برد. این اصل مبتنی بر آموزش مطالب کتاب همراه با روشهای خلاقانه و رویکردهای علمی در جهت افزایش سطح یادگیری دانشآموزان و شکوفایی خلاقیت و استعدادهای آنان است که باید مورد توجه معلمان قرار گیرد. اصل دوم توجه به بعد پرورشی- تربیتی کلاس در جهت ارتقاء سطح معرفت دینی- اعتقادی و افزایش مهارتهای اجتماعی و فرهنگی در جهت تربیت دانشآموزان به عنوان یک شهروند نمونه برای آینده کشور است. این دو رکن همچون دو بال یک پرنده برای پرواز بسیار ضروری و با اهمیت است لذا باید ضمن بهرهمندی از نظرات کارشناسان و بزرگان تعلیم و تربیت و توجه ویژه به ساحتهای شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد توجه همه معلمان قرار گیرد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی 4، سند تحول بنیادین، تدریس خلاقانه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |