ارزیابی برنامه درسی کارورزی 1 رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1185-NKN
نویسندگان
حسین عباسی *
علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان- تهران، ایران
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر، ارزیابی برنامه درسی کارورزی1 رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان از منظر منابع علمی و نظری می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و به روش اسنادی – استنتاجی انجام شد. برای این کار سرفصل درس و منابع موجود مورد مطالعه قرار گرفت و به روش اسنادی منابع علمی بررسی و به روش استنتاجی دلالت هایی که این منابع داشتند جهت ارزیابی و مقایسه سرفصل درس، استخراج گردید. در کارورزی 1 بر مشاهده تأملی با توجه به مراحل چهارگانه آن تأکید شده که باید در جلسات مختلف توسط مدرس، تدریس شده و زیر نظر معلم راهنما در مدارس انجام گیرد. نتایج این پژوهش نشان داد که در تمام عناصر ، اهداف ، محتوا، نقش مربیان، ارزشیابی، دلالت های علمی رعایت شده است و فقط در مورد عملکرد و نقش معلمان راهنما و همچنین توجه بیش از حد به نوشته های دانشجومعلمان دلالت های علمی تقریباً رعایت نشده است.
کلیدواژه ها
ارزیابی برنامه درسی ، کارورزی 1، رشته آموزش ابتدایی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر