آسیب شناسی موقعیت آموزشی مدرسه و ارائه خرده فعالیت ها در قالب برنامه کارورزی 2
کد مقاله : 1176-NKN
نویسندگان
مجید کهرازهی *1، محمدعلی پیرکمالی2
1دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید مطهری زاهدان، ایران
2مدرس دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید مطهری زاهدان، ایران
چکیده مقاله
پژوهش حاضر در راستای اجرای فعالیت های کارورزی 2 به ارائه اجمالی حداقل 10 مشکل آموزشی با هدف آسیب شناسی موقعیت آموزشی در دبستان حضرت علی بن ابیطالب (ع) شهرستان میرجاوه استان سیستان و بلوچستان در نیمسال دوم تحصیلی سال 1400-1399 به عنوان مدرسه مجری کارورزی پرداخته است. در آسیب شناسی از بین مشکلات مشاهده شده در آموزشگاه مشکلاتی نظیر؛ رفتار مدیریت سازمانی مدیران، مدیریت روابط انسانی، مدیریت محیط فیزیکی مدرسه، مشکلات انگیزشی، فاصله گرفتن والدین از مدرسه، ضرورت تغییر روش های تدریس، تفاوت آشکار بین مسائل آموزشی و پرورشی، چگونگی چینش وسایل کلاس درس، مدیریت کلاس درس و تبعیض بین دروس از جمله مواردی بودند که هم در مدارس و هم در شبکه شاد مشاهده شدند. برای مواجهه با هر یک از این مشکلات با طرح ایده و ارائه خرده فعالیت بصورت مقایسه دیدگاه سنتی و نوین در برخورد با این نوع مشکلات زیر نظر استاد و معلم راهنما در قالب 5 مولفه ی مشکلات مدیریتی، فعالیت‌های مرتبط با حوزه مدرسه، مرتبط با والدین دانش آموزان، مرتبط با دانش آموزان و مرتبط با معلم پرداخته شد.
کلیدواژه ها
دانشگاه فرهنگیان، کارورزی، تربیت معلم، موقعیت آموزشی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر