فرایند درس‌پژوهی در قالب گزارش کارورزی4
کد مقاله : 1175-NKN
نویسندگان
امیرحسین تیموری *
دانشگاه فرهنگیان- پردیس آیت الله خامنه ای گلستان
چکیده مقاله
نگارش این مقاله سبب می‌شود که دانشجو معلم خودش را بهتر شناخته و به ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت خود بیشتر پی ببرد. علاقه و نگرش خود را نسبت به شغل معلمی بشناسد و بفهمد که برای چه این شغل پر دغدغه را انتخاب کرده است.
معلمی هنر آموختن و یاد دادن است. بزرگترین هنر معلم این است که کنجکاوی دانش‌آموز را برانگیزد. آموختن دانش و مهارت‌های زندگی به فرزندان این کشور یکی از هنرهای معلمی می‌باشد.
کارورزی۴ از آن جهت تکمیل کننده سه کارورزی پیش است که علاوه بر مرور، به تمام کارهایی که در آن دوران انجام شد، به آموزش به عنوان مهمترین عنصر مشارکت و همفکری در کارها می‌پردازد. هیچکس خود به تنهایی بدون استفاده از نظرات دیگران، همفکری و همنشینی با صاحبان علم و نظر نمی‌تواند به درجه‌ای از کمال برسد و از تفکر جاری برخوردار باشد. روش تدریس معلم نیز باید با اصول و اهداف آموزش و پرورش و ویژگی‌های دانش‌آموزان هماهنگ باشد تا بتواند ضمن جهت دادن به فعالیت‌های آموزشی خود، شاگردان را به سوی اهداف تعلیم و تربیت هدایت نماید.
کلیدواژه ها
کارورزی 4، درس پژوهی، مهارت‌های زندگی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر