بررسی رویکردهای فناورانه در بهبود عملکرد دانشجومعلمان در کارورزی
کد مقاله : 1172-NKN
نویسندگان
مریم شباک *1، معصومه محسن نژاد2
1هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان
2دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی دانشگاه تهران
چکیده مقاله
کارورزی یکی از مهم ترین واحدهای درسی دانشجو معلمان می باشد. چرا که آنان به شیوه عملی، در حرفه ی معلمی قرار می گیرند. اما با توجه به ورود کرونا و تحت تاثیر قرار دادن شرایط آموزشی، کلاس های کارورزی به صورت مجازی برگزار می شدند و مجازی شدن آموزش ها مخصوصا در کارورزی مانع رشد و توسعه این حرفه ارزشمند نشد چرا که دانشجومعلمان با بهره گیری از تجربیات اساتید بزرگ دانشگاه فرهنگیان و همچنین تجربیات زیسته و مطالعه خودشان، توانستند نقش مفیدی در این راستا داشته باشند. هدف این مقاله بررسی رویکردهای فناورانه در بهبود عملکرد دانشجومعلمان در کارورزی می باشد. برای رسیدن به این هدف از روش مروری-تحلیلی استفاده شد. نتایج بیانگر آن است که دانشجومعلمان می توانند در کارورزی، مهارت های معلمی را تمرین کنند و تقویت بخشند و با بررسی و نقد تدریس ها و تولیدمحتوای دانشجومعلمان در کلاس های کارورزی، در جهت تقویت و بهبود توانایی های هرچه بیشترشان اقدام شود.
کلیدواژه ها
کارورزی، دانشجومعلم، دانشگاه فرهنگیان، فناورانه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر