تحلیل کارآمدی کارورزی فکورانه یا تاملی در توسعه توان حرفه ای دانشجو معلمان |
کد مقاله : 1167-NKN |
نویسندگان |
نرجس خاتون حسینی * دانشگاه |
چکیده مقاله |
هدف از این مقاله تحلیل و بررسی کارورزی فکورانه یا تاملی در توسعه توان حرفه ای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان است. در این مقاله تلاش بر این است تا به سوال «آیا برنامه ی کارورزی فکورانه یا تاملی در توسعه توان حرفه ای دانشجو معلمان است یا خیر؟پاسخ داده شود. بدین جهت این مقاله به روش «توصیفی و مطالعه ی اسنادی »تهیه شده است. هدف از این مقاله بررسی تاثیر و نقش کارورزی دانشگاه فرهنگیان، در تربیت معلمان فکور و توانمند است. در این نوشته تلاش بر این است تا به سوال «آیا برنامه ی چهارگانه ی کارورزی دانشگاه فرهنگیان در راستای تربیت معلمانی فکور تدوین و برنامه ریزی شده است یا خیر ؟ » پاسخ داده شود. بدین جهت این مقاله به صورت علمی- ترویجی و روش «توصیفی و مطالعه ی اسنادی» تهیه شده است. با توجه به لازم وضروری بودن افزایش شاخص باارزش «فکور بودن» در سازمان آموزش و پرورش و شخصیت معلمان، طراحی و اجرای برنامه کارورزی ، به عنوان قلب فعالیت های دانشگاه فرهنگیان ، در هر چهار مرحله، فرصت ها و فعالیت های خوب و ویژه ای را برای تربیت معلمانی فکور، کارآمد، توانمند و پیشرو در آموزش و پرورش تدوین نموده و در اختیار قرار داده است. قطعاً با تکیه بر فرصت ها و محاسن این برنامه و همچنین ارائه ی راهبرد و به حداقل رساندن چالش های اجرایی آن، می توان معلمانی فکور تربیت کرد و سبب ارتقای سیستم آموزشی کشور شد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، دانشگاه فرهنگیان، معلمان فکور |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |