تبیین کارورزی در فرایند تولید دانش |
کد مقاله : 1166-NKN |
نویسندگان |
نرجس خاتون حسینی * دانشگاه |
چکیده مقاله |
در چند دهة گذشته اهمیت توسعة علمی در گفتمان نظریات جدید رشد و توسعه، بیش از پیش مطرح شده و دهکدة جهانی بهسوی نظم جهانی اطلاعات پیش رفته است. و بر این اساس دانش و تولید آن، بهعنوان منبع بنیادین خلق و حفظ اقتصاد، اجتماع و فرهنگی پویا همواره در طول تاریخ اهمیتی فزاینده داشته و موتور توسعة همهجانبة کشورها بوده است. روش شناسی: این پژوهش به صورت کتابخآنه ای و مروری انجام شده و با بررسی متون مرتبط، مفاهیم مورد نظر تبیین شده است. یافته ها: در چهارچوب نظام کارورزی و تولید دانش اگر دانش به عنوان شبکه ارتباطی در کارورزی تلقی شود، مشارکت جویان دانایی(مصرف کنندگان و تولیدکنندگان)، می توانند به مفاهم های دست یابند که با یک نوع خلاقیت ، مفاهیم خلق شده را به اشتراک گذارند و به سیّالیّت جریان دانایی ودانش مدد رسانند.تبیین نظام کارورزی در فرایند تولید دانش شامل استقرار سامانه نظارتی در جهت اجرای مناسب کارورزی وهمچنین مهمترین پیامدهای تحقق نظام کارورزی در فرایند تولید دانش دربرگیرنده توسعه حرفه ای، تربیت معلمان متفکر و عالم ، پرورش دانشجومعلمان خودراهبر و ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت است. |
کلیدواژه ها |
نظام کارورزی ، فرایند تولید دانش ، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |