شناسایی آسیب های کارورزی مجازی از دیدگاه دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان
کد مقاله : 1151-NKN
نویسندگان
سیما کمی *1، حسین تربتی نژاد2
1دانشگاه پیام نور سمنان_ مرکز دامغان
2گروه آموزشی علوم تربیتی
چکیده مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی آسیب های کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان امام خمینی (ره) گرگان است.جامعه این پژوهش، شامل ۸۱ نفر ورودی سال ۱۳۹۶ دانشگاه فرهنگیان است که از این بین ، ۶۶ دانشجو به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شد. روش تحقیق این پژوهش، پدیدارشناسی است.ابزار جمع آوری داده ها، شامل یک پرسش است که به کلیه ی اعضای نمونه ارسال گردید.نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که آسیب های کارورزی مجازی در ۳ حیطه ارزشیابی اساتید(شامل ۱۰ مقوله)، یادگیری دانشجومعلمان( شامل ۷ مقوله)، تعامل دانشجویان با مدارس(شامل ۵ مقوله) خلاصه می شود. در این بین، زیر مقوله های ارزشیابی بر حسب حدس و گمان و عدم بازخورد، لمس نکردن چالش های کلاس درس توسط دانشجو و عدم تعامل دانشجویان با مدیر و عوامل مدرسه بیش ترین آسیب را دارند. در پایان، چند پیشنهاد برای اساتید و دانشجومعلمان جهت ارتقای سطح کیفی واحد کارورزی مجازی ارائه شد.
کلیدواژه ها
آسیب، کارورزی مجازی، فرهنگیان، دانشجو معلمان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی