بررسی میزان کارآمدی درس کارورزی درارتقای صلاحیت حرفه ای دانشجومعلمان |
کد مقاله : 1149-NKN |
نویسندگان |
نیلوفر صفری راجیری * دانشگاه فرهنگیان پردیس امام خمینی گرگان |
چکیده مقاله |
از آنجاییکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت نیروی متخصص و کارآمد در آموزش وپرورش کشور می باشد لذا درس کارورزی از جمله واحدهای درسی مهم و حیاتی می باشد که دانشجویان باگذراندن دوره های آن مهارت های عملی بسیاری درزمیینه های مختلف پیدا می کنند. پژوهش حاضر، با هدف بررسی و تبیین جایگاه کارورزی در رشد صلاحیت حرفه ای دانشجومعلمان و میزان تاثیری که بر کسب مهارت های تدریس داردانجام شد. این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی با مراجعه به متون و اسناد معتبر و کتابخانه ای سازمان یافته است.نتایج این پژوهش نشان داد کارورزی ضمن برقراری پیوند میان آموخته های نظری با محیط های واقعی آموزشی و تربیتی منجربه کسب تجربه در جهت توسعه شایستگی های حرفه ای را فراهم می کند. و دانشجویانی که دوره کارورزی را می گذارنندباآمادگی بیشتری واردکلاس درس شده و باپیاده سازی اندوخته های عملی خود میتوانند درجهت شکوفاسازی استعداد و توانایی های خودگامی موثر بردارند. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، ارتقا،صلاحیت،دانشجومعلمان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |