تولید دانش نو در کارورزی دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1142-NKN |
نویسندگان |
میلاد سالاری سلاجقه *1، مراد حسینی2 1دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیر طوسی کرمان 2استادیار فیزیولوژی ورزشی. گروه تربیت بدنی. دانشگاه فرهنگیان کرمان. کرمان. ایران. |
چکیده مقاله |
پیشرفت هر جامعه ای به چگونگی کیفیت آموزش و پرورش آن جامعه بستگی دارد کارورزی برای هر دانشجو معلمی می تواند مثمر ثمر واقع شود و در آینده شغلی او تاثیر گذار باشد. در کارورزی 3 برخلاف کارورزی1و2 که در آن کارورزان در تدریس نقشی نداشتند یا قسمتی از تدریس را بر عهده داشتند در این ترم کارورزان باید حداقل چهار تدریس مستقل را برعهده داشته باشند تا از طریق آن بتوانند به آموخته های خود و آنچه در طی این چند ترم فرا گرفته اند جامه عمل بپوشانند. هدف کارورزی 3 تدریس مستقل است یعنی همه تجاربی که از طریق مشاهده و همکاری و همچنین تجاربی که از کارورزی 1 و 3 کسب کرده بودیم را باید مرحله به مرحله به اجرا در بیاوریم تا تدریسی مستقل و موفق داشته باشیم. گمان می رود برای همه دانشجویان اوج کار همین تدریس مستقل باشد. خواه تدریس موفق داشته باشند خواهند نداشته باشند. هدف مهم کارورزی 3 تدریس مستقل دانشجو معلمان بود که برای تحقق این امر مهم عوامل زیادی باید دست به دست هم می دادند که به طور قطع این شرایط را تا حدود زیادی استاد راهنما در دانشگاه و معلم راهنما در دبیرستان و حتی خود دانشجو فراهم باید کردند. |
کلیدواژه ها |
کارورزی3، تدریس مستقل، کارورز، آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |