ارائه الگوی مناسب درس کارورزی در رشته های مختلف دوره کارشناسی پیوسته در دانشگاه فرهنگیان(از سرفصل تا اجرا)
کد مقاله : 1133-NKN
نویسندگان
اسحاق بایرامی1، اشرف منتظری *2، راضیه کر3
1مدیرابتدایی آموزش و پرورش شهرستان گمیشان
2هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
3آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان گمیشان
چکیده مقاله
در این مطالعه با استفاده از روش تحقیقی توصیفی و با گردآوری منابع کتابخانه ای با استفاده از کلیدواژه های، کارورزی، الگوی کارورزی، دانشگاه فرهنگیان، چالش های کارورزی و... در پایگاه های علمی، ایران داک، سیویلیکا، گوگل اسکولار، پایگاه علمی جهاد دانشگاهی، پرتال جامع علوم انسانی و.... به بررسی ارائه الگوی مناسب درس کارورزی در رشته های مختلف دوره کارشناسی پیوسته در دانشگاه فرهنگیان(از سرفصل تا اجرا) پرداخته ش. طبق نتایج به دست آمده الگوی کارورزی به سه نوع، سنتی، تکنیکی و فکورانه می باشد. در دانشگاه فرهنگیان، کارورزی یک امر و واحد درسی مهم به حساب می آید. الگوی کارورزی در دانشجویان کارشناسی پیوسته این دانشگاه به شکل فکورانه بوده و دارای بازه بندی و برنامه مشخصی می باشد. دارای 4 مرحله کارورزی است که این دانشگاه با در نظر گرفتن رویکرد تربیت معلم فکور و کسب شایستگی های اسای برای حرفه معلمی به بازنگری برنامه های درسی تربیت معلم پرداخته است. با توجه به اینکه این دانشگاه در تربیت معلمین آینده نقش داشته و لذا روی دانش آموزان و آینده سازان مملکت نقش داشته، پیشنهاد می شود که در واحد درسی کارورزی، تلاش بیشتری برای دستیابی رویکرد و الگوی نوین و فکورانه و تاملی شدن آن شود.
کلیدواژه ها
کارورزی، الگو، رویکرد، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی