تجربه زیسته در کارورزی 4 با محوریت درس پژوهی برای معلمی
کد مقاله : 1104-NKN
نویسندگان
زانیار رحیمی دهگلان *
کارشناسی، علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان، سنندج،ایران
چکیده مقاله
معلم کارگزار اصلی نظام تعلیم و تربیت و روح نظام آموزشی هر کشوری است و با کوشش خردمندانه اوست که اهداف نظام آموزشی کشور محقق می شود.یکی از راههای دستیابی به توانمندی معلمان، مبحث کارورزی است، این برنامه قصد دارد تا فرصت لازم برای تجربه و به کار گیری دانش نظری در موقعیت عملی را فراهم کند. کارورزی با محوریت درس پژوهی که رویکرد رشد حرفه ای معلم و روشی نو آورانه است قادر است تغییرات مطلوبی در روش های آموزش و تدریس و بهبود یادگیری و و ارزشیابی دانش آموزان ایجاد نماید.روش پژوهش حاضر کیفی و روش پدیدار شناسانه بودکه در آن به توصیف ((چیستی)) و (( چگونگی )) پدیده تجربه ، براساس تجارب به توضیح ، تجزیه و تحلیل و توصیف پدیده می پردازد. و نتیجه گرفته شد که با استفاده از درس پژوهی و اجرای آن دانش آموزان مبحث رابهتر یادگرفته و می توان به عنوان روشی مورد استفاده قرار داد.
کلیدواژه ها
تجربه زیسته، کارورزی 4، درس پژوهی، معلمی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی