چگونه توانستم مشکل وارونه نویسی دانش آموزم را برطرف نمایم. |
کد مقاله : 1099-NKN |
نویسندگان |
زهرا کردانی * مهارت آموز دانشگاه فرهنگیان حضرت رسول اکرم اهواز |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر مرتفع نمودن اختلالات و مشکلات یادگیری در نوشتن یکی از دانش آموزان پایه دوم دبستان راه رشد اهواز، در اوائل مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ بود. تعداد قابل توجهی از دانشآموزان در یادگیری دروس به خصوص در نوشتن و املا نویسی دچار مشکلات عدیدهای هستند. اولیا دانش آموزان و معلمان مدرسه در اکثر موارد از روشهای قدیمی و منسوخ استفاده می کنند که نه تنها به یادگیری دانش آموزان منجر نمی شود بلکه در اکثر موارد سبب یاس دانشآموزان میشود.پاکبازی(۱۹۹۴) ، به همین خاطر در این پژوهش از روش آموزش پژوهی که ترکیبی از مشاهده تاملی و روایت نگاری تاملی با اقدام پژوهی و مصاحبه نیمه ساختارمطابق با مفاهیم کلی کتاب دکتر تبریزی (۱۳۹۶)،جمعآوری و بهره گرفته شد . با گردآوری شواهد ومدارک و تجزیه و تحلیل اطلاعات گام های موثری در راستای بهبودواعتلای شکل وارونه نویسی فراگیر برداشته شد .با تغییر روشهای تدریس ومشارکت اولیادانش آموز وانجام تمرینات تن آگاهی ، جهت یابی فضایی وهمچنین عدم مقایسه با دیگران، در صدد رفع مشکل وارونه نویسی برآمدم ، وفراگیراز طریق این آموزشها ، پیشرفت خوبی حاصل کرد.وعمده ی مشکلات او برطرف گردید. در همین راستا با توجه به اهمیتی که وارونه نویسی در سنین قبل از دبستان و حتی در کلاس اول، دارد. نیاز است که از همان سال اول تحصیلی (اول دبستان) برای مشکلات مربوط به وارونه نویسی راهکارهای مناسب ترتیب داده شود . |
کلیدواژه ها |
اختلال یادگیری ،اختلال نوشتن ،وارونه نویسی،تن آگاهی ،جهت یابی فضایی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |