بررسی آسیب ها، چالش ها و نقاط مثبت کارورزی از دیدگاه مدیران مدارس مجری،معلمین راهنما
کد مقاله : 1091-NKN
نویسندگان
سیدمحمدکاظم حسینی *
دانشگاه فرهنگیان یزد
چکیده مقاله
معلم و دانش آموز دو رکن اساسی آموزش و پرورش هستند. مهم ترین و اساسی ترین عامل برای دست یابی به اهداف آموزشی،معلم است .خانواده ها آینده و سرنوشت فرزندانشان را به معلم می سپارند و جامعه به معلم اعتماد می کند و اجازه تربیت و تعلیم نسل آینده را بر دوش معلم می گذارد. یکی از اصلی ترین مراحلی که دانشجو معلمان برای تبدیل شدن به یک معلم توانمند و خلاق می گذرانند، درس کارورزی است که در گذشته با نام تمرین معلمی یاد می شد .(عرب، 97). کاروزی میتواند اسیب ها و چالش و نکات قوت بسیاری داشته باشد که در این مقاله با استفاده از دیدگاه معلمان راهنما که در مدارس مجری آموزش دهنده هستند و تحت نظر این معلمان با سابقه و با تجربه و کسب فراگیری مهارت ها و شیوه های نوین تدریس را فرا میگیرند و هم چنین از دیدگاه مدیران مدارس مجری که میتوانند اطلاعات لازم و کافی را برای اداره مدرسه و کارهای اداری ان به دانشجو معلمان انتقال دهند و انها در اینده بتوانند از تجربیاتشان استفاده کنند، را مورد بررسی قرار گرفت ومعلم راهنما،مدیران مدارس که دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس پاکنژاد و فاطمه الزهرای یزد دیدگاه خود را درباره آسیب ها و چالش ها و نکات مثبت کارورزی را مطرح نمودند.و با توجه به دیدگاه انها باید یک طرح منظم و برنامه ریزی بهتری را برای نتیجه بهتر و اثرگذاری بیشتر دوره کارورزی برای دانشجو معلمان داشته باشد. و این مقاله بااستفاده از روش کتابخانه ای بر مطالعات فردی است.
کلیدواژه ها
کارورزی، تدریس، دانشگاه فرهنگیان، معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر