بهبود ناهنجاری رفتاری )خشونت آمیز( دانش آموزان
کد مقاله : 1085-NKN
نویسندگان
جلال عبودی *1، صدیقه تجار2
1مدیر دبیرستان شهید جبار منصوری
2اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان-اداره آموزش و پرورش منطقه کرخه- دبیرستان دوره اول شهادت
چکیده مقاله
چکیده
در این طرح ژوهش به مطالعه بهبود ناهنجاری رفتاری که یکی از مسایل مهم در میان نوجوانان می باشد پرداخته خواهد شد. از آنجایی که فضای مدرسه و کلاس باید آرامش و تعادل لازم برای آموزش و تحصیل را داشته باشد؛ لازم است رفتار دانش آموزان مناسب و به دور از تنش باشد. برای این منظور به مطالعه بهبود رفتار نابهنجار(خشونت آمیز) دانش آموز پایه چهارم ابتدایی در سال ۱۳۹۷ پرداخته می شود. در این پژوهش از دانش پیشتیبان در حیطه ی روانشناسی رفتاری نوجوانان و راهکارهای مقابله و حل خشونت در نوجوانان استفاده خواهد شد. واحد تحلیل در این پژوهش تنها یک دانش آموز است که در محیط مدرسه مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. مشاهدات روزانه طی ماه مهر به عنوان مستندات پژوهش خواهند بود. زمانی که معلم به دانش آموز توجه می کند نتیجه ی آن می شود بالا رفتن اعتماد به نفس در دانش آموز و بالا رفتن مشارکت و انجام هدفمند کارها به خصوص مشارکت فعال در کارهای گروهی که نتیجه ی آن اجتماعی بار آوردن دانش آموز می باشد.
کلیدواژه ها
رفتار – خشونت – نوجوان - مدرسه
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر