خلاقیت های تدریس تاثیر گذار کارورزی درشرایط مجازی |
کد مقاله : 1078-NKN |
نویسندگان |
جلال عبودی *1، کرامت اله کمایی2، حسن عبودی3 1اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان-اداره آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز-مدیر دبیرستان شهید جبار منصوری 2دانشگاه فرهنگیان -پردیس حضرت رسول اکرم(ص) 3اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان-اداره آموزش و پرورش منطقه کرخه- دبیرستان دوره اول شهادت |
چکیده مقاله |
هدف پژوهش بررسی روش تدریس کارورزی دانشگاه فرهنگیان در شرایط کرونا می باشد. امروزه ضرورت آموزش و ارتقاء سطح مهارت علمی دانشجو معلمان بر کسی پوشیده نیست.در واقع برای ارتقا کیفیت جامعه باید نظام آموزشی ار تقا یابد .با نگاهی به نظام تربیتی و مطالعه عناصر و مولفه های گوناگون آن، می توان گفت که؛شاخص ترین و ممتازترین مولفه تربیت معلم است. همچنین می توان نظام آموزشی را دستگاهی دانست که مسئولیت تحول و دگرگونی،غنای فرهنگ و تعالی جامعه را دارد و برای تحقق هدف هایی فعالیت می کند که در این عرصه ی پهناورنقش اساسی بر عهده ارکان مدرسه است.اهمیت نقش معلم و ضرورت تربیت و تعلیم او سالیان درازی است که در اغلب نظام های آموزشی به رسمیت شناخته شده است. در شرایط موجود کرونایی بهره گیری از فضای آموزشی مجازی است که نیاز به سامانه ای با ظرفیت بالا و در ضمن بالا بردن سطح آگاهی و استفاده اساتید و دانشجویان از این سامانه ها برای ارتباط و ارسال اطلاعات مورد نیاز می باشد.نتایج به دست آمده در لزوم توسعه ی آموزش الکترونیکی و چگونگی دستیابی موثر به این آموزش است که برخی از ضرورت های آموزش الکترونیکی برای درس کارورزی و سایر آموزش ها به قرار زیر می باشد. ها برای اینکه در طول فاصله گذاری اجتماعی امر تدریس دچار فاصله نشود و برنامه های درسی طبق برنامه از قبل تعیین شده،تداوم داشته باشد راهکار های مختلفی ارائه شدکه بهترین این برنامه ها استفاده از انواع برنامه های فضای مجازی جهت تدریس درس کارورزی می باشد. |
کلیدواژه ها |
کارورزی-کرونا-تدریس در فضای مجازی –دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |