اقدام پژوهی(کارورزی2):چگونه توانستم اختلال لکنت زبان و روخوانی دانش آموزم را حل کنم؟ |
کد مقاله : 1065-NKN |
نویسندگان |
سمانه احمدی کوهبنانی * دانشجومعلم علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان پردیش شهید هاشمی نژاد مشهد. |
چکیده مقاله |
- چکیده گزارش حاضر در ارتباط با کارورزی2 باهدف پژوهش در عمل، اقدام پژوهی(Action Research)درسطح مدرسه و کلاس درس جهت بهسازی کارها در محیط شغلی و کسب و توسعه مهارت های حرفه ای و البته علت یابی(با استفاده از شواهدات)،تغییر، تعدیل یا اصلاح وضعیت صورت گرفته است. برای جمع آوری اطلاعات، همچنین تفسیر و تبیین آنها از روش های مشاهده ، مصاحبه و چک لیست و مطالعه منابع علمی و اسناد مرتبط استفاده گردیده است. در این گزارش اطلاعات جمع آوری شده از موقعیت های آموزشی -تربیتی، عناصر موقعیت و محیط فیزیکی در سطح مدرسه و کلاس درس و راه هاى گوناگون نوین برای علت یابی و البته روش های مداخله براى تغییر وضعیت نامطلوب موجود (لکنت زبان و مشکل خوانداری)توسط کارورز در مسأله مدنظردر محیط کلاس و آموزشگاه به صورت نظام مند توصیف و بررسی شده و با کمک شواهد معتبر، مسئله تبیین شده و بر آن مستندات علمی و پژوهشی ارائه شده است. همچنین برای تحلیل موقعیت های واقعی و مسئله مورد مطالعه و انطباق آن با یافته های نظری و مطالعه موردی در قالب کنش پژوهی تدوین و گزارش شده است که جمع آوری اطلاعات جامع از رویدادها و موقعیت های آموزشی-تربیتی مدرسه و کلاس درس، تغییر وضعیت نامطلوب موجود وتفسیر و تبیین آنها باعث مشارکت فعال ،کسب مهارت ها و تجارب ارزشمند معلمی گردید و به گسترش مهارت های علمی و عملی یا رویکردها و ابزار مناسب و جدید و حل مسایل،کمک شایانی کرد.البته سبب چارهاندیشی ،تغییر، تعدیل یا اصلاح وضعیت موجود (مشکل دانش آموز) گردید. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه:فاطمه-لکنت زبان-بازسازی گفتار-مدرسه-حساسیت زدایی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |