بررسی دیدگاه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در میزان کارآمدی درس کارورزی |
کد مقاله : 1053-NKN |
نویسندگان |
سیده زهرا سجادی فرد *1، فاطمه زاهدی2، فرشته گلسرخی3 1دانشجو کارشناسی آموزش علوم اجتماعی ،دانشگاه فرهنگیان،پردیس امام سجاد(ع)،بیرجند،ایران 2دانشجو کارشناسی آموزش علوم اجتماعی،دانشگاه فرهنگیان،پردیس امام سجاد(ع)بیرجند،ایران 3دکترای زبان ادبیات فارسی،عضوهئیت علمی دانشگاه فرهنگیان،پردیس امام سجاد(ع)بیرجند،ایران |
چکیده مقاله |
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی دیدگاه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان در میزان کارآمدی درس کارورزی است؛ دراین مقاله سعی شده است که از نظرات جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان پردیس های سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان استفاده شود. روش پژوهش به کار رفته در این مقاله توصیفی- پیمایشی می باشد که به تحلیل و تجزیه داده های مورد بررسی در کارآمدی درس کارورزی از دیدگاه فارغالتحصیلان تاکید دارد. برای جمع آوری اطلاعات مورد نیاز نیز از روش پرسش نامه و مطالعات کتابخانه ای و اسنادی استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داده است که کارورزی در اخلاق حرفهای، رفتار اجتماعی و همچنین مسئولیت پذیری و ارتباط گیری معلم با دانش آموزان و سایر همکاران نقش بسیار مهمی دارد70 درصد معلمان بیان داشتند که گذراندن کارورزی برای همه معلمین امری لازم و ضروری است و45 درصد بعداز گذراندن کارورزی آمادگی کاملی برای پذیرش نقش معلمی را داشتند. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، توسعه حرفه ای، فارغ التحصیلان، دانشجو معلمان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |