بررسی جایگاه کارورزی در اسناد بالا دستی |
کد مقاله : 1050-NKN |
نویسندگان |
فاطمه عسکری1، مائده اکبری *2 1آموزش ابتدایی، پردیس فاطمه الزهرا اصفهان ( دانشگاه فرهنگیان) ، 2دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان |
چکیده مقاله |
این پژوهش به دنبال بررسی جایگاه کارورزی در اسناد بالادستی بوده است. لذا اسناد بالا دستی آموزش و پرورش که شامل: سند تحول بنیادین، اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برنامه درسی تربیت معلم و سر فصل های دانشگاه فرهنگیان می باشند، به طور دقیق مورد واکاوی قرار گرفته و در مورد جایگاه و اهمیت کارورزی در ایران صحبت به عمل آمده است. نتایج این پژوهش نشاندهنده ی آن است که؛ برنامه درسی کارورزی، فراهم کردن زمینه ای برای یادگیری فکورانه و تجربی بر مبنای صلاحیت ها و شایستگی های علمی و حرفه ای معلمان و دانشجو معلمان در صحنه ی عمل است. از همین رو؛ دانشجومعلمان جهت به عمل آوردن دانش و استفاده از آن و کسب تجربه، باید زیر نظر هدایت استاد و معلم راهنما در درس کارورزی در دانشگاه فرهنگیان قرار بگیرند. کارورزی در کسب تجربه و هدایت کارورز نقش مهمی دارد. روش تحقیق این مقاله به صورت کتابخانه است. مطالعات این پژوهش حاکی از اهمیت کارورزی در اسناد بالادستی و تاکید به کارورزی در دانشگاه فرهنگیان می باشد، لذا مسؤلین و مقامات آموزش و پرورش باید عملکرد و برنامه های خود را بر اساس اهداف و برنامه های ذکر شده در اسناد بالا دستی آموزش پرورش، بنا نهند. |
کلیدواژه ها |
کارورزی، اسناد بالادستی، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |