بررسی دیدگاه اساتید و دانشجو معلمان فارغ التحصیل پردیس زینبیه شهرستان پیشوا درباره میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان حرفه ای دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1401- 1400
کد مقاله : 1047-NKN
نویسندگان
عبدالرضا شیرکوند *1، ناصر شیرکوند2، ملیحه شه دوست2، پرند شیرکوند2
1فوق لیسانس برنامه ریزی آموزشی،مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان
2دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا
چکیده مقاله
دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی نوپا با اجرای برنامه درسی کارورزی در تربیت،آماده سازی و توانمندسازی معلمان، متناسب با ارزش های اسلامی و نیازهای جامعه،برای ورود به عرصة تعلیم وتربیت در چشم انداز آینده، نقشی اساسی ایفا می کند . پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه اساتید و دانشجو معلمان فارغ التحصیل پردیس زینبیه شهرستان پیشوا درباره میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان حرفه ای دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1401-1400انجام شده است . جامعه ی آماری شامل رئیس،معاونین،اساتید ودانشجو معلّمان مقطع کارشناسی رشته های آموزش ابتدایی،راهنمایی و مشاوره،امورتربیتی،ادبیات و الهیات پردیس زینبیه به تعداد 1555 نفر بوده و روش نمونه گیری از نوع تصادفی خوشه ای و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 308 نفر انتخاب گردید.ابزار پژوهش پرسش نامه محقق ساخته با 40 سوال بوده که روایی ظاهری و محتوایی آن به وسیله ی پانل متخصصین وکارشناسان تایید شده و پایایی پرسشنامه با کمک آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد . یافته ها نشان دادند انجام درس پژوهی توسط دانشجو معلمان با رتبه 24/14 بیشترین تاثیر را در و روایت پژوهی با رتبه 91/8 کمترین تاثیر را بر میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان حرفه ای دانشجو معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه دارد.
کلیدواژه ها
کارآمدی ، کارورزی ، توان حرفه ای ، دانشجو معلمان ، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی