بررسی دیدگاه اساتید و دانشجو معلمان فارغ التحصیل پردیس زینبیه شهرستان پیشوا درباره میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان حرفه ای دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1401- 1400 |
کد مقاله : 1047-NKN |
نویسندگان |
عبدالرضا شیرکوند *1، ناصر شیرکوند2، ملیحه شه دوست2، پرند شیرکوند2 1فوق لیسانس برنامه ریزی آموزشی،مدرس مدعو دانشگاه فرهنگیان 2دانشگاه فرهنگیان پردیس زینبیه شهرستان پیشوا |
چکیده مقاله |
دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی نوپا با اجرای برنامه درسی کارورزی در تربیت،آماده سازی و توانمندسازی معلمان، متناسب با ارزش های اسلامی و نیازهای جامعه،برای ورود به عرصة تعلیم وتربیت در چشم انداز آینده، نقشی اساسی ایفا می کند . پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه اساتید و دانشجو معلمان فارغ التحصیل پردیس زینبیه شهرستان پیشوا درباره میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان حرفه ای دانشجو معلمان در سال تحصیلی 1401-1400انجام شده است . جامعه ی آماری شامل رئیس،معاونین،اساتید ودانشجو معلّمان مقطع کارشناسی رشته های آموزش ابتدایی،راهنمایی و مشاوره،امورتربیتی،ادبیات و الهیات پردیس زینبیه به تعداد 1555 نفر بوده و روش نمونه گیری از نوع تصادفی خوشه ای و حجم نمونه با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 308 نفر انتخاب گردید.ابزار پژوهش پرسش نامه محقق ساخته با 40 سوال بوده که روایی ظاهری و محتوایی آن به وسیله ی پانل متخصصین وکارشناسان تایید شده و پایایی پرسشنامه با کمک آلفای کرونباخ 92/0 به دست آمد . یافته ها نشان دادند انجام درس پژوهی توسط دانشجو معلمان با رتبه 24/14 بیشترین تاثیر را در و روایت پژوهی با رتبه 91/8 کمترین تاثیر را بر میزان کارآمدی درس کارورزی در افزایش توان حرفه ای دانشجو معلمان فارغ التحصیل این دانشگاه دارد. |
کلیدواژه ها |
کارآمدی ، کارورزی ، توان حرفه ای ، دانشجو معلمان ، دانشگاه فرهنگیان |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |