چگونه توانستم مشکل دیر آمدن به کلاس دانش آموز پایه هفتمی را حل کنم ؟
کد مقاله : 1041-NKN
نویسندگان
پارسا التیامی نیا *1، حورا دهقانی محمود آبادی2
1دبیر زبان و ادبیات فارسی ایرانشهر
2دبیر الهیات یزد
چکیده مقاله
یکی از پارامترهای بسیار مهم در امر آموزش و فرآیند یادگیری، حضور به موقع معلم و دانش آموز، سر کلاس درس می باشد و کمترین تأخیر یا دیر آمدن( معلم یا دانش آموز)، امر آموزش و فرآیند یادگیری را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد. با این حال دیر رسیدن دانش آموزان به مدرسه به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در وهله ی نخست، شناسایی شوند؛ چرا که در صورت بی توجهی به این مهم، در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکلات بزرگتری ایجاد خواهد کرد. در این پژوهش نیز با توجه اهمیت این مسأله، به بررسی مشکل دیر آمدن دانش آموزان پایه هفتم، مبادرت شده است. جهت تحقق این مهم، از روش کتابخانه ای و پیمایش استفاده شده است. نتایج یافته های تحقیق حاکی از این است که تغییر اساسی در رفتار یک فرد به پروسه ی زمانی طولانی تری نیازمند است که در این پژوهش با اقدامات صورت گرفته، مشکل دیر آمدن دانش آموز با راهکارهای که به والدین داده شد، از جمله؛ استقبال و بدرقه گرم از دانش آموز در هنگام رفتن به مدرسه یا بازگشت به خانه، چشم پوشی از عیب دانش آموز از سوی معلم یا والدین، همچنین با ایجاد رابطه صمیمی معلم با دانش آموز، مشکل مطروحه، برطرف گردید و راهکارهای علمی دیگر نیز، برای بهبود بیشتر و بهتر در این خصوص، ارائه گردید.
کلیدواژه ها
آموزش، یادگیری، دیر آمدن، معلم، دانش آموز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر