تبیین مولفه های برقراری ارتباط مثبت با کارورزان |
کد مقاله : 1037-NKN |
نویسندگان |
حانیه بیابانی * کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی، دانشگاه شاهد تهران |
چکیده مقاله |
معلمی هنر است اما هنر برتر از آن تربیت معلم است. با هدف تربیت معلمانی کارآمد و ماهر، دوره هایی با عنوان کارورزی برای دانشجو معلمان توسط دانشگاه فرهنگیان طراحی شده است. کارورزی مهم ترین برنامه آموزشی دانشگاه است که در آن دانشجو معلمان با حضور در مدرسه و کلاس درس به عنوان کانون های اصلی تربیتی و آموزشی ضمن آشنائی با فرهنگ کار در مدرسه و مسایل تربیتی و آموزشی، آمادگی لازم را به منظور ایفای نقش خود به عنوان یک معلم حرفه ای و در تراز نظام جمهوری اسلامی پیدا می کنند. این پژوهش کیفی با استفاده از مطالعات اسنادی و کتابخانه به تبیین مولفه های برقراری ارتباط موثر با کارورزان پرداخته است. نظر به نقش بی بدیل معلمان راهنما در راهنمایی و هدایت کارورزان و اهمیت چگونگی روابط میان معلمان راهنما و کارورزان، مولفه های نگرش مثبت و حرفه ای، مهارت های برقراری ارتباط، بازخورد موثر و جلب اعتماد کارورزان به عنوان مولفه های کلیدی برقراری ارتباط مثبت و موثر با کارورزان شناسایی شدند. |
کلیدواژه ها |
ارتباط مثبت، کارورزان، معلمان راهنما، مولفه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |