آسیبها، چالشها و نقاط مثبت اجرای برنامه درسی کارورزی در دوران شیوع کرونا از دیدگاه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان
کد مقاله : 1027-NKN
نویسندگان
اشرف میرحیدری *
سرپرست پردیس و عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی آسیبها، چالشها و نقاط مثبت اجرای برنامه درسی کارورزی در دوران شیوع کرونا از دیدگاه اساتید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان انجام گرفته است. روش پژوهش توصیفی – تحلیلی و رویکرد آن کیفی بوده است. جامعه آماری کلیه اساتید برنامه درسی کارورزی 4-1 بوده و روش نمونه گیری هدفمند و تعداد 75 نفر از اساتید با بهره گیری از ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند به سوالات پاسخ دادند. روایی سوالات توسط اساتید مجرب علوم تربیتی تایید و اعتبار آن به میزان 82/. بدست آمد. در بحث چالشها مهمترین چالش عدم وجود مشوقها و انگیزه های لازم جهت همکاری معلمان راهنما با 78/.و در بحث آسیب ها مهمترین آن عدم همکاری لازم و کافی معلمان راهنمای مدارس با کارورزان،عدم فراگیری نحوه مدیریت کلاس درس در فضای مجازی، کلیشه ای بودن رفتارها و پاسخ ها ی معلم و دانش آموزن مدارس درفضای مجازی با 87/. و مهمترین نقاط قوت برنامه به روز شدن اطلاعات فاوا اساتید و دانشجویان در اثرحضور در فضای مجازی با 79/. اشاره شده است. پیشنهاد می گردد دانشگاه با همکاری آموزش و پرورش در جهت آگاه سازی و تشویق معلمان راهنما جهت همکاری با کارورزان تلاش نموده و با همفکری دو دستگاه مشکلات مرتفع گردد.
کلیدواژه ها
برنامه درسی کارورزی، آسیب ها، چالشها، نقاط قوت، دانشگاه فرهنگیان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی