نگاهی اجمالی بر تربیت معلم در کشور کانادا با تاکید بر دوره کارورزی |
کد مقاله : 1026-NKN |
نویسندگان |
نفیسه صالحی * استادیار گروه آموزشی زبان انگلیسی- پردیس الزهرا (س) سمنان- دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
تربیت معلم به خط مشیها، رویهها و تدارکاتی اشاره دارد که برای تجهیز معلمان آینده به دانش، نگرش، رفتار و مهارتهایی که برای انجام مؤثر وظایفشان در کلاس، مدرسه و جامعه نیاز دارند، اطلاق میشود. کیفیت تربیت معلمان یکی از مهمترین عواملی است که کیفیت یک نظام آموزشی را تضمین می کند. برنامه آموزش معلمان برنامه ای است برای آموزش، تحقیق و تربیت افراد برای تدریس از مقطع پیش دبستانی تا آموزش عالی. هدف اصلی آن ایجاد درک درستی از مبانی نظری آموزش و پرورش و نقش آن در جامعه، عوامل مؤثر بر یادگیری، سیاست های تدریس و فرآیندهای آموزشی است. همچنین شامل ایجاد توانایی برای برنامه ریزی، اجرا و ارزیابی برنامه های درسی مناسب و برنامه های یادگیری و ارزیابی و گزارش پیشرفت دانش آموزان است. برنامه آموزش معلمانشامل آموزش اولیه معلم، تدریس در مدارس و توسعه حرفه ای مستمر می باشد. این مقاله به بررسی تربیت معلم با تاکید بر دوره کارورزی به عنوان بخشی از سیستم آموزشی کشور کانادا می پردازد. |
کلیدواژه ها |
آموزش معلمان، کانادا، کارورزی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |