چگونگی برطرف سازی مشکل بدخطی و نارسا نویسی دانش آموزان در فارسی نویسی |
کد مقاله : 1023-NKN |
نویسندگان |
پارسا التیامی نیا *1، مرضیه باقیان یزد2 1دبیر زبان و ادبیات فارسی ایرانشهر 2آموزگار دبستانهای یزد |
چکیده مقاله |
خط خوب یکی از مهارتهایی است که باید از سن کم یعنی از دوره پیشدبستانی به دانشآموزان آموخته شود، در غیر این صورت بخشی از فرآیند یاددهی و یادگیری دچار نقص خواهد شد. با این حال یکی از مشکلات دانشآموزان در دوران مدرسه و به ویژه در سالهای ابتدایی مربوط به نوشتن و یا نارسانویسی است. لذا، این پژوهش به بررسی چگونگی حل مشکل بدخطی و نارسا نویسی دانش آموزان کلاس سوم آموزشگاه دخترانه رسولیان ۱ در حاشیه ی شهر یزد( حسن آباد مشیر) می پردازد. جهت تحقق این هدف، از روش کتابخانه ای و پیمایش استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش 100 نفر بوده است. برای این کار تحقیقی، از پرسشنامه با 12 پرسش به به صورت کیفی در اختیار آموزگاران توزیع و تکمیل گردید. نتیجه ی تحقیق بیانگر آن است که عوامل متعددی در رخداد بدخطی و نارسا نویسی دانش آموزان در فارسی نویسی، تاثیر گذار بوده که اکثر آموزگاران در مورد استفاده از روشهای مناسب برای بهبود بدخطی این جامعه مورد تحقیق، نظر مثبت داشته و در پایان نیز، راهکارها و پیشنهادات سازنده در این خصوص ارائه گردیده است. |
کلیدواژه ها |
بدخطی، نارسانویسی، یادگیری، یزد، فارسی نویسی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |