بررسی نقاط مثبت کارورزی درصلاحیت حرفه ای معلمی
کد مقاله : 1018-NKN
نویسندگان
فاطمه سیاسردهنو *، فاطمه عودی
دانشگاه
چکیده مقاله
چکیده
هدف از پژوهش این مقاله بیان نقاط مثبت این درس دردانشگاه فرهنگیان وکارآمدی آن درصلاحیت حرفه ای معلم شده است.که دانشجومعلمان باگذراندن دوره های آن،مهارت های عملی فراوانی درزمینه معلمی ،حضورواداره کلاس پیدا می کنند.به منظور گردآوری اطلاعات ازروش،کتابخانه ای واسنادی استفاده شده است که دراین روش به بررسی منابع چاپی و الکترونیکی دراین حوزه مطالعاتی رجوع کرده ایم..نتایج این پژوهش نشان داده است که کارورزی دردانشگاه فرهنگیان نقاط قوت و فرصت های زیادی را ایجاد کرده وکارورزی پلی است بین نظر وعمل که دانش ونظریه دانشگاهی رابا کارکرد درمهارت درمحیط کارپیوند دهد.همچنین کارورزی مهارت هایی همچون مهارت در انتخاب مطلب و آماده شدن قبل از ورود به کلاس، مهارت در شروع دلچسب، مهارت در بیان ساده و قابل فهمTگفت وگودرموردتجارب وداستان های مرتبط باتدریس،فرصتی برای معلمان فراهم می کندتاضمن اطلاع ازباورهاونگرش های تدریس ازدانش ضمنی ونظریه های هدایت گرعمل معلمان نیز اطلاع یابندکه این عمل برای معلمین باعث فرصت رشد و صلاحیت حرفه ای ویادگیری پیوسته میشود. بابیان نقاط مثبت این درس برصلاحیت حرفه ای معلمان ودانشجومعلمان افزوده میشود.
کلیدواژه ها
نقاط مثبت،کارورزی،صلاحیت حرفه ای،معلم ،دانشجومعلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر