ارزیابی آموزش و ارزشیابی مجازی در زمان کرونا (مطالعه موردی:مدارس متوسطه اول در شهرستان بویینمیاندشت) |
کد مقاله : 1012-NKN |
نویسندگان |
مهدی احمدی قوهکی * دانشچوی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان ، باهنر اصفهان ، مرکز شهید آیت نجف آباد |
چکیده مقاله |
هدف از این پژوهش ارزیابی آموزش و ارزشیابی مجازی در زمان کرونا است. ﺑﺎ ﺑﻬﺮهﮔﯿﺮی از روش ﺗﺤﻘﯿﻖ آﻣﯿﺨﺘﻪ اﮐﺘﺸﺎﻓﯽ (ﮐﯿﻔﯽ - ﮐﻤﯽ)، اﻧﺠﺎم ﮔﺮﻓﺘﻪ اﺳﺖ. از ﻃﺮﯾﻖ ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﺑا 15 معلم و 7 مدیر ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﺗﻮزﯾﻊ ﭘﺮﺳﺶﻧﺎﻣﻪ ﺑﯿﻦ 50 ﻧﻔﺮ از ﻣﻌﻠﻤﺎن ﻣﻘﻄﻊ متوسطه اول دادهﻫﺎی ﮐﯿﻔﯽ و ﮐﻤﯽ ﺟﻤﻊآوری ﮔﺮدﯾﺪ. ﺷﯿﻮة ﺟﻤﻊآوری و ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ در ﺑﺨﺶ ﮐﯿﻔﯽ ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از روش ﮐﺪﮔﺬاری اﺷﺘﺮاوس و ﮐﻮرﺑﯿﻦ، ﺷﺎﻣﻞ ﺳﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ (ﺑﺎز، ﻣﺤﻮری و انتخابی ) اﻧﺠﺎم ﺷﺪ. در ﺑﺨﺶ ﮐﻤﯽ ﻧﯿﺰ ﭘﺲ از ﮔﺮدآوری دادهﻫﺎ ﺑﺎ ﭘﺮﺳﺶﻧﺎﻣﮥ تدریس فعال(رجبی، فهیمه، 1385) که روایی این پرسشنامه توسط اساتید دانشگاه تایید و همچنین پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ بالای 85 ذکر شده است، برای تحلیل آنها از نرم افزار spss20 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی ،توزیع فراوانی، درصد و آزمون t تک نمونه ای استفاده شده است. درنتیجه پژوهش کیفیت تدریس نسبت به زمان حضوری کاهش یافته است، رضایت معلمان از تدریس خود پایین، میزان وقت گذاری آنها بیشتر از زمان حضوری، رضایت مدیران از معلمان متوسط، عدالت آموزشی پایین، توجه به ارزشیابی مستمر بالا ارزیابی میشود سطح سوالات آسان تر و اعتبار ارزشیابی مجازی از نظر معلمان پایین تر است |
کلیدواژه ها |
" آموزش مجازی"، "ارزشیابی مجازی"، "ابزار های آموزش مجازی "،" تدریس مجازی " |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |